Členové představenstva Regionální hospodářské komory Brno doporučují vedení města Brna, aby schválilo modernizaci železničního nádraží v odsunuté poloze ve variantě Řeka. Toto stanovisko už koncem loňského roku schválilo představenstvo komory, podle kterého je tato možnost výrazně levnější, rychleji realizovatelná a je u ní větší šance na získání evropských dotací. Nyní ke stejnému závěru dospěla v anketě i členská základna komory.

V interní anketě RHK Brno ohledně železničního uzlu Brno hlasovalo 116 osob, varianta Řeka získala 94 hlasů, varianta Petrov 22. „Celkem 81 procent z hlasujících firem volilo odsunutou variantu Řeka, z našeho pohledu jde o jasný signál pro odsunutí nádraží směrem k řece Svratce,“ uvedl předseda představenstva RHK Brno Ladislav Chodák.

 Z vyjádření zástupců členských firem:

Martin Mucha, jednatel společnosti APAMA: Nejsem schopen dostatečně erudovaně posoudit ekonomická, urbanistická a další hlediska obou variant, nicméně z mého subjektivního pohledu spatřuji variantu Řeka vhodnější z hlediska rozvoje a modernizace celého jižního okolí města Brna. Dalším pozitivem je pravděpodobně lepší napojení na budoucí vysokorychlostní tratě. Osobně vlakem také cestuji a doprava autem, ale i MHD ke Zvonařce mi žádné problémy nečiní a v budoucnu činit jednoznačně nebude. Lpět na starých zvyklostech typu ‚hlavní nádraží jen a jen v centru měst‘ je dle mého názoru zbytečné.“

 

Zůstaňte v kontaktu

Formulář se odesílá, počkejte prosím...

Vaše soukromí je pro nás důležité. Jestliže se chcete dozvědět více o našich zásadách při ochraně osobních údajů, přečtěte si zde.

Naši partneři

logo brno3 jihomoravsky-kraj logo-komora HKCR3  brnobusiness magnus ndb logo