mandle 45 portretJsme malá firma 7 nadšených kamarádů z Brna, která vyrábí zapomenuté a netradiční delikatesy pod značkou Chuť Moravy. Můžete tak zjistit jak dříve chutnaly například Svatojánské ořechy, Chmelíček, nebo Kdoulový sýr, ale také si pochutnat na jedinečných chutích naší Slaninády, Jarních hustopečských mandlí nebo Čatní ze zelených meruněk. Delikatesy vzájemně kombinujeme nebo párujeme s nejlepšími moravskými víny do dárkových balíčků. Více informací na www.chutmoravy.cz.

Na otázky dnes bude odpovídat jednatel společnosti Chuť Moravy s.r.o. Martin Jokver.

Kdy se zrodila myšlenka podnikat v potravinářství?

V roce 2012, kdy vznikla naše společnost jsme se věnovali především prodeji moravských vín a to zejména jako dárkových předmětů pro firemní klientelu. Postupně jsme pocítili potřebu doplnit sortiment o něco k snědku a tak jsme si vytipovali několik menších výrobců z okolí, kteří nám zpočátku své produkty plnili do našich obalů. Vše jsme sjednotili pod značku Chuť Moravy a postupně jsme začali hledat zajímavější a neotřelejší receptury, často ve starých kuchařkách. Díky tomu jsme postupně začali experimentovat s výrobou specialit typu chmelíček, jarní hustopečské mandle nebo svatojánské ořechy a odtud byl už jen krok k vlastní výrobě. Tu jsme začali provozovat v roce 2017, kdy jsme se přestěhovali do Modřic do zaběhnuté potravinářské výrobny. 

S jakými produkty jste začínali?

Naše první produkty byly křížaly, několik druhů džemů, vepřová paštika, vinné želé a slané tyčinky, které pro nás vyráběli menší moravští výrobci. První naše speciality pak byly Svatojánské ořechy, Chmelíček a Jarní hustopečské mandle. 

Vaše produkty jsou netradiční, kde hledáte inspiraci?

Tu často čerpáme ve starých kuchařkách, kde se skrývá stále velké množství zajímavých receptů a kombinací chutí. Samozřejmě v dnešní době je velkou studnicí nápadů a receptů internet, kde většinou hledáme prvotní myšlenku a samotný recept si sami upravujeme a ladíme podle našich chutí a surovin, které se snažíme získávat v co největší míře z blízkého okolí. 

Poznamenala současná situace Vaši firmu?

Zatím nás krize poznamenala zejména tím, že většina našich zaměstnanců má doma děti školou povinné a tak se musela velká část firmy v době pandemie doma starat o děti a tím se prakticky zastavil na dva měsíce běh firmy. Samozřejmě se nám po dobu krize
snížil odbyt produktů a zrušila řada plánovaných akcí, u kterých jsme počítali s příjmy. V současnosti se připravujeme na konec roku, který je pro nás díky vánoční sezoně stěžejní, zejména pak u firemní klientely a očekáváme jaký bude vývoj, zda-li se bude ve velkém šetřit, nebo naopak se budou firmy snažit podpořit místní výrobce, jako jsme my a tím pádem by nemusel být propad tak výrazný. 

Připravujete i v současné situaci nějaké novinky ve svém sortimentu?

V současné chvíli intenzivně vyrábíme naši letošní novinku Višně z Líšně, která je opět neočekávanou kombinací tradiční suroviny (višní) s netradiční chutí kořeněného sladko- kyselo-pikantního nálevu. 

Máte nějakou nabídku či sdělení pro ostatní členy komory?

Vyrábíme opravdu jedinečné delikatesy s mnohými z nich se nelze setkat jinde než u nás. Jejich chuť již ocenilo několik porot na tuzemských i mezinárodních soutěžích i špičkových kuchařů. Z těchto delikates chystáme pak našim zákazníkům originální, vkusně zabalené dárkové sety a balíčky, doplněné o logo či přání. Přidanou hodnotou takového dárku je, že podpoříte místního malovýrobce a pomůžete mu tak lépe překonat, toto komplikované období. 

Co považujete za Váš největší úspěch?

Za největší úspěch považujeme asi to, že se nám postupně daří transformovat z prodejní firmy na výrobní, jejíž činnost a produkty nás dokáží uživit. Velkou motivací jsou pro nás také různá ocenění z tuzemských i mezinárodních soutěží z nichž nejvíce si asi vážíme dvou zlatých hvězd z Londýna ze soutěže Great Taste Awards, které jsou považovány za obdobu michelinských hvězd na poli delikates a také dvou vítězství v soutěži regionální potravina Jihomoravského kraje. 

Co Vám udělalo v poslední době největší radost?

Asi nadšené ohlasy kamarádů a zákazníků  na naši novinku Višně z Líšně :)

Líbil se Vám tento rozhovor a chcete také prezentovat svoji firmu, kontaktujte nás.
Petra Lapešová, tel.: 532 194 951, e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Generální partner:

DRFG Investiční skupina logo2018              czech fund

Naši partneři

logo brno3 logotyp jihomoravsky  logo-komora HKCR3  verygoodies    ndb logo